В УДФСУ обговорили перспективи неформальної та інформальної освіти

В УДФСУ обговорили перспективи неформальної та інформальної освіти

В Університеті державної фіскальної служби України (далі – УДФСУ) відбувся онлайн-круглий стіл «Вплив студентського самоврядування на якість освіти», в рамках якого обговорили питання неформальної та інформальної освіти. Захід організували органи Студентського самоврядування УДФСУ за сприяння Навчально-методичного Центру забезпечення якості вищої освіти.

Участь у круглому столі взяли здобувачі вищої освіти, перший проректор з навчально-методичної та виховної роботи Олег Шевчук та начальниця Навчально-методичного центру забезпечення якості вищої освіти Валентина Фурманюк. Учасники обговорили перспективи розвитку неформальної та інформальної освіти та її важливість в сучасному освітньому процесі.

Розпочав захід перший проректор з навчально-методичної та виховної роботи Олег Шевчук, який зазначив, що навчання наразі є студентоцентрованим. «Ключова роль в освітньому процесі належить саме студентам, тому усі пропозиції щодо його покращення, інновації та нові можливості, завжди враховуються в освітній діяльності університету», – зауважив перший проректор.

Під час заходу начальниця Навчально-методичного центру забезпечення якості вищої освіти розповіла про суть неформальної та інформальної освіти, її особливості та переваги для студентів. «Неформальна освіта – один із популярних форматів самонавчання для людей, які бажають підвищити свій професійний рівень за допомогою відвідування семінарів, вебінарів та проведення різних воркшопів», – зазначила вона. І додала, що «це європейський досвід, який набирає все більшої популярності. Його імплентовано в нашому університеті. Процедура застосування прописана в Положенні про врахування результатів навчання, отриманих у неформальній/інформальній освіті».

Також Валентина Фурманюк розповіла про інформальну освіту, тобто самоосвіту, яка є актуальною для людей, що мають досвід у професійній діяльності та бажають, щоб їх знання були враховані під час вивчення тієї чи іншої навчальної дисципліни. «Якщо людина має досвід професійної діяльності, вона має право на переразарахування результатів, які враховуються як підсумкове вивчення дисципліни, або самостійна, індивідуальна робота чи практична діяльність», – повідомила вона.

Студенти УДФСУ вже долучаються до такого формату навчання та отримують результати, які перезараховуються відповідно до Положення.

Про свій досвід використання неформальної освіти розповіла студентка Навчально-наукового інституту гуманітарних наук Ольга Кацан, яка є активною учасницею різноманітних заходів професійного спрямування. «Я постійно беру участь у подібних заходах, бо вважаю, що журналіст має орієнтуватися у всіх сучасних тенденціях. Так, протягом навчання долучалася до заходів Академії української преси, ІРРП, Асоціації з міжнародних питань, організації IREX та інших, щодо різноманітних тем, які були цікавими й допомагали краще орієнтуватися у професійній діяльності. За результатами прослуханих лекцій, виконання практичних чи проєктних завдань отримувала сертифікати, тематика заходів перекликалася із тематичним планом конкретних навчальних дисциплін. Саме тому, прикріпивши сертифікати про участь і пройшовши відповідну процедуру, отримала позитивний результат щодо перезарахування кількох дисциплін», – розповіла студентка.

Підводячи підсумки заходу учасники зробили висновок, що неформальна та інформальна освіта – це позитивні практики, які вже реалізуються здобувачами вищої освіти УДФСУ і дають результати, допомагають студентам покращувати свою майстерність, отримувати професійний досвід з різних джерел, а також займатися тим, що дійсно цікавить.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *