VIII Всеукраїнський студентський турнір з історії
5-7 листопада 2019 р. у Київському університеті імені Бориса Грінченка, м. Київ відбувся VIII Всеукраїнський студентський турнір з історії (далі Турнір) учасниками якого вперше стала команда студентів ННІ права у складі: Телевяка Максима Васильовича, Жандик Дарії Олександрівни, Яценко Юлії Григорівни. У підготовці студентів до турніру брали участь: професорсько-викладацький склад кафедри теорії, історії, права і держави –Шевченко А. Є., Верховцева І. Г., Павлюх О. А.
Турнір об’єднав викладачів і студентів, які цікавляться історією та вивчають її професійно з 19 областей України, із 43 вищих навчальних закладів, серед яких: Київського університет імені Бориса Грінченка, Харківський національний університет імені Григорія Сковороди, Запорізький національний університет, Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка, Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти», Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Чернігівський національний педагогічний університет імені Т.Г. Шевченка, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, Національний авіаційний університету, Черкаський державний технологічний університет та інші.
Організатори Турніру – кафедра історії України Історико-філософського факультету Київського університету імені Бориса Грінченка (далі КУ ім. Б. Грінченка). До складу журі обрано представників 11 навчальних закладів України.
З вітальним словом до учасників Турніру звернулися: Огнев’юк Віктор Олександрович, ректор КУ ім. Б. Грінченка; Давлєтов Олександр Рашидович, голова журі Турніру професор кафедри всесвітньої історії та міжнародних відносин Запорізького національного університету, к.і.н., професор; Салата Оксана Олексіївна, завідувач кафедри історії України Історико-філософського факультету КУ ім. Б. Грінченка, д.і.н., професор та інші.
Цінність даного Турніру у тому, що сучасна молодь зацікавлена у вивченні історії. Вивчення історії має велике значення для державницьких і політичних процесів щодо організації державної влади та реалізації правового статусу особи в державі. Історія – це джерело всенародного досвіду боротьби народів і держав за незалежність та право на владу.
Цей Турнір – це нові комунікації, знайомства та встановлення дружніх стосунків між студентами та колегами з інших вузів, обмін інформацією та досвідом. Тут зібралися люди, які люблять історію. Девізами Турніру були заклики: «Нехай переможе – найобізнаніша з історії команда студентів!»; «Перш за все, участь команди у Турнірі – це участь заради участі, знань, досвіду!»; «Ті, хто грають зі мною та проти мене – мої майбутні колеги та друзі!»; «Участь у Турнірі – розвиток нових комунікації з людьми!».
Статистика проведення Турніру свідчить, що шоста частина молоді, яка брала участь у ньому на даний час має зв’язок з наукою, педагогікою та здобула різні наукові ступені.
У ході Турніру учасників було поділено на дві ліги: Перша ліга включала команди з 25 вищих навчальних закладів, які мають історію серед профільних та обов’язкових навчальних дисциплін; Друга ліга була сформована із 18 команд – представники непрофільних вузів, де історія лише вивчається і не є спеціалізацією. Шляхом жеребкування було визначено кількість команд у раунді гри Турніру та рух по аудиторіям для проведення Турніру.
Питання для гри у Турнірі були досить дискусійними, цікавими та складними, а саме: Папський престол в Римі: проект релігійної імперії чи спроба створення легітимного центру християнства? Ярослав Мудрий – Мстислав Хоробрий: одна держава – два володарі! Український парламентаризм ХІХ – ХХ ст.: національні досягнення чи елемент імперської лояльності? «Пласт» «Сокіл» «Січ» на початку ХХ ст.: елементи патріотичного, культурного, спортивного виховання молоді чи механізм створення національних воєнізованих формувань? «Аракчєєвщина» в Російській імперії: «мілітаризована кріпаччина» чи «прогресивна модель» розвитку країни? Цінь ши Хуанді в історії Китаю: пророк, реформатор, злодій? Августо Піночет: диктатор чи реформатор? Перепис населення в СРСР: статистика проти реалій. Магдебурзьке право ХІV – ХVІІ ст. та інші.
Ігри проходили за правилами: у одній грі раунду брало участь 3-4 команди; ролі команд: Доповідач, Опонент, Рецензент (змінювалися кожної наступної гри); команда мала «тактичну» відмову від питання (може питання використати для доповіді у наступній грі) та «вічну» відмову від питання (не може питання використати для доповіді у наступній грі); заборонено саркастично, зверхньо та упереджено судити знання інших учасників; толерантне ставлення до всіх учасників гри; учасникам необхідно слідкувати за регламентом часу для всіх видів діяльності під час гри відповідно до ролі у грі; оцінюється правильність формулювання питань учасниками один одному та їх рівень науковості; учасникам необхідно раціонально використовувати час на прийняття будь яких рішень у ході гри; опонування під час гри – не допит, а вияв позитивних і негативних сторін доповіді, конструктивна критика та цінні зауваження тощо.
Журі вело хід гри, слідкувало за часом, задавало питання, оцінювало гру та відповіді на питання.
Турнір відзначався довготривалістю ігор, непередбачуваністю та дещо напруженою атмосферою, у хорошому сенсі, – кожен з учасників у наступній грі грав вже на основі досвіду від попередньої гри, використовуючи тактику конкурентів, та, помічаючи у них те, що найкраще сприяло позитивному оцінюванню участі у грі зі сторони журі та забезпечувало високі оцінки.
За підсумками турніру команда студентів ННІ права Університету у складі: Телевяка Максима Васильовича, Жандик Дарії Олександрівни, Яценко Юлії Григорівни виявила високий рівень знань та підготовки до гри, стійкість, витривалість, креативність та брала участь у всіх трьох відбіркових турах Турніру. Завдяки участі у такому заході наші студенти здобули цінний досвід і довели, що майбутні юристи також знають, цінують та люблять історію.